The Italian school lives immersed in a state of constant change that locks it, today more than ever before, in a continuous re-designing process, involving both the deep levels of the organization, the teachers’ and principals’ identities, and the users’ expectations. This state leads to a demand for innovation of interpretative models, methodologies and intervention tools.

The school as universe of sense. Introduction to the special issue La scuola come universo di senso. Introduzione alla sezione / Salvatore, S.; Guidi, M.. - In: RIVISTA DI PSICOLOGIA CLINICA. - ISSN 1828-9363. - 10:1(2015), pp. 45-56. [10.14645/RPC.2015.1.449]

The school as universe of sense. Introduction to the special issue La scuola come universo di senso. Introduzione alla sezione

Salvatore S.;Guidi M.
2015

Abstract

The Italian school lives immersed in a state of constant change that locks it, today more than ever before, in a continuous re-designing process, involving both the deep levels of the organization, the teachers’ and principals’ identities, and the users’ expectations. This state leads to a demand for innovation of interpretative models, methodologies and intervention tools.
2015
school; sense making; culture
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
The school as universe of sense. Introduction to the special issue La scuola come universo di senso. Introduzione alla sezione / Salvatore, S.; Guidi, M.. - In: RIVISTA DI PSICOLOGIA CLINICA. - ISSN 1828-9363. - 10:1(2015), pp. 45-56. [10.14645/RPC.2015.1.449]
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Salvatore_School_2015.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Creative commons
Dimensione 300.46 kB
Formato Adobe PDF
300.46 kB Adobe PDF

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1320936
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact