Sfoglia per Autore
Role-taking for knowledge building in a blended learning course
2009 Spadaro, Paola Francesca; Sansone, Nadia; Ligorio, MARIA BEATRICE
Structure of a blended university course: Applying constructivist principles to blended teaching
2009 Ligorio, M. B.; Sansone, N.
Knowledge Building e dintorni. Il confronto con altri modelli.
2011 Maria Antonietta, Impedovo; Sansone, Nadia; Neil H., Schwartz
Dialogical positions as a method of understanding identity trajectories in a collaborative blended university course.
2013 Ligorio, MARIA BEATRICE; Loperfido Fedela, Feldia; Sansone, Nadia
Understanding I/We positions in a blended university course. Polyphony and chronotopes as dialogical features
2014 Feldia Fedela, Loperfido; Sansone, Nadia; Ligorio, MARIA BEATRICE; Nobuko, Fujita
A protocol for multidimensional assessment in university online courses
2015 Sansone, Nadia; Ligorio, MARIA BEATRICE
Interazioni in gruppi di lavoro all’interno di un xMOOC
2016 Micale, Federica; Sansone, Nadia; Cesareni, Maria Donata
Peer e-tutoring: Effects on students’ participation and interaction style in online courses
2016 Sansone, Nadia; Ligorio, MARIA BEATRICE; Buglass, Sarah L.
Il Trialogical Learning Approach per rinnovare la didattica
2016 Sansone, Nadia; Cesareni, Maria Donata; Ligorio, M. B.
The trialogical learning approach in practice: reflections from pedagogical cases
2016 Sansone, Nadia; Bortolotti, Ilaria; Buglass, S. L.
Tecnologie educative e didattica
2016 Cesareni, Maria Donata; Sansone, Nadia
Fare e collaborare. L’approccio trialogico all’apprendimento come ponte tra scuola e società moderna
2017 Cesareni, Maria Donata; Sansone, Nadia
MOOCs self-paced e scheduled: interazioni di studenti e docenti a confronto
2017 Micale, Federica; Cesareni, Maria Donata; Sansone, Nadia
L’approccio trialogico per la formazione dei futuri insegnanti
2017 Bortolotti, I.; Cesareni, D.; Sansone, N.
Fisica e biofisica per osteopati: applicazione dell'approccio trialogico in un corso professionalizzante
2018 Bortolotti, Ilaria; Sansone, Nadia; Rizzo, Gabriele
COMPETENZE CRITICHE E RIFLESSIVE IN UN CORSO UNIVERSITARIO BLENDED
2018 Sansone, Nadia; Cesareni, Maria Donata; Bortolotti, Ilaria
Un modello di didattica universitaria per apprendere le competenze del XXI secolo
2018 Sansone, Nadia; Bortolotti, Ilaria; Cesareni, Maria Donata
Promoting 21st century skills in higher education through collaboration and activities
2018 Sansone, Nadia; Cesareni, Maria Donata; Bortolotti, Ilaria
Fare e collaborare. L'approccio trialogico nella didattica
2018 Cesareni, D.; Ligorio, M. B.; Sansone, N.
Key skills for the students of tomorrow: a cross-sectional survey among school teachers and university lecturers
2018 Sansone, N.; Cesareni, D.; Bortolotti, I.; Capaldi, D.; Montanari, M.; Ragone, G.; Lariccia, S.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile